Un dels treballs contempla la Fase II de la millora de la canonada que discorre per la CV-370, a l'altura del polígon La Cova, que subministra aigua a 400.000 persones de manera directa
L'altre projecte s'ha dut a terme en l'entorn urbà del municipi i va implicar l'ús de la tècnica de la mànega per a no obrir rases durant el traçat
València, 10 de decembre de 2021
L'Entitat Metropolitana de Serveis Hidràulics (EMSHI) ha recepcionat hui dues obres importants que s'han dut a terme en el municipi de Manises i que entre els dos pressupostos sumen una inversió total de més de 2 milions d'euros.
Un dels projectes que es dona per acabat és la renovació d'una canonada que discorre per la CV-370, al polígon industrial de la Cova i de la qual depén de manera directa el subministrament d'aigua potable de 400.000 persones. Concretament, els treballs recepcionats estaven centrats en la Fase II, que ha suposat la rehabilitació d'un tram de 440 metres per una conducció de fosa dúctil per a substituir la canalització obsoleta, de més de 50 anys d'antiguitat. Aquesta actuació ha suposat una inversió d'1.420.000 euros.
Respecte a la segona obra que es conclou també hui, es tracta del projecte en el nucli urbà de Manises per al qual es va optar la utilització de la tècnica de la mànega per a renovar una canonada, ja que aquest mètode minimitza al màxim l'impacte dels treballs al no obrir rases. La conducció que requeria rehabilitació discorre pel carrer Ferrandis Luna, una zona altament poblada d'aquesta localitat. Precisament per això, per a ocasionar les menors molèsties possibles en l'entorn urbà i a la població, l’equip tècnic de l’EMSHI va decidir emprar aquesta tècnica amb la finalitat d'obrir únicament els forats necessaris per a introduir la mànega des d'un extrem a un altre i en els canvis de direcció, però no durant tot el traçat que, en aquest cas, era de 300 metres.
A més, amb aquesta tecnologia s'han reduït els temps d'execució, els residus generats i les tones de CO₂ que s'alliberen l'atmosfera, amb la conseqüent reducció de la petjada de carboni.
Aquest projecte també ha contemplat la rehabilitació d'altres 80 metres de canonada de manera convencional, atés que aquest tram no podia realitzar-se amb mànega en presentar la canonada un canvi de diàmetre per una reparació anterior. El pressupost per a aquests treballs ha sigut de 945.978 euros.
“La planificació de les obres és crucial, no sols per a mantindre en òptimes condicions la xarxa de proveïment, també per a reduir costos per a l'administració pública, ja que ens avancem a possibles deterioracions de les infraestructures i reduïm les possibilitats perquè es produïsquen trencaments”, ha explicat Elisa Valía, presidenta de l´EMHSI.
En aquesta línia, Valía ha recordat que en l’EMSHI “sempre s'aposta per les tècniques més innovadores, més sostenibles i que menys perjudiquen l'entorn. Tot això, juntament amb les inversions programades i ben estudiades són part de la idiosincràsia d'aquesta entitat metropolitana, tal com s'ha comprovat, per exemple, amb aquests dos projectes”.